معرفی انواع دستگاه شیرینگ پک بهمراه کاربرد آن ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 17 شهريور 1399
بازدید : 74
نویسنده : یاسین

انواع دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک به انگلیسی (Shrink Packing Machines) و در زبان فارسی با نگارش های متفاوت (شرینک – شرینگ – شیرینگ) نوشته می شود و نوع خاصی از دستگاه بسته بندی است که نایلون شیرینگ و یا سلفون شیرینگ را به دور محصولات و با حرارتی که توسط تونل حرارتی ایجاد می شود وکیوم می نماید.

دستگاه شیرینگ پک یکی از ارزان ترین دستگاه های بسته بندی می باشد و 2 هدف بزرگ را دنبال می کند:

1- جابجایی و حمل و نقل راحت تر

  2- محافظت از گرد و خاک و رطوبت

قابل ذکر است یکی از پرفروش ترین نوع دستگاه بسته بندی می باشد. کاربرد دستگاه شیرینگ پک تقریباً در تمامی صنایع جهت بسته بندی مواد غذایی ، بسته بندی لوازم اتحریر ، بسته بندی لبنیات ،بسته بندی شیرینی و…. کاربرد دارد .

قابل ذکر است حرارت ایجاد شده توسط تونل شیرینگ به محصولات بسته بندی شده آسیبی نمی رساند و حتی یکی از حساس ترین مواد (یونولیت) به راحتی و بدون آسیب از تونل حرارتی عبور می نماید.

در ساخت این دستگاه باید از مواد و متریال بسیار مرغوب استفاده نمود زیرا این دستگاه یکی از گلوگاه های شرکت ها و کارخانجات تولیدی می باشد . دستگاه شیرینگ دوگانه سوز هم از المنت و هم از گاز (برقی و گازی) جهت گرم کردن تونل بهره می برند و مصرف انرژی را تا 3 برابر نسبت  به مدل های برقی کاهش می دهد. 

این دستگاه از نظر عملکرد به گروه های زیر تقسیم می شود:

شیرینگ پک دستی

دستگاه شیرینگ دستی

دستگاه شیرینگ دستی از نظر اتوماسیون صنعتی کمترین میزان پیچیدگی را دارا میباشد و شرینک پدالی و شرینک کابینی و تونل حرارتی از این دسته اند و مناسب کارگاه های کوچک با حجم تولید کم و متوسط میباشد به این مدل ها دستگاه شیرینگ PVC هم گفته می شود در ضمن قیمت پایین و کوچکی این تیپ دستگاه از محاسن آن به شمار می رود.کاربرد دستگاه شیرینگ دستی برای بسته بندی جعبه و یا کارتن های کوچک و ظروف غذا و بسته بندی شیرینی و شکلات و در رستوران و یا شیرینی فروشی میباشد و به دلیل مصرف کم انرژی و کوچک بودن بسیار مقرون به صرفه می باشد این دستگاه بسته بندی کوچک و ارزان میباشد و بصورت دستی عمل می نماید و مشتریان در هر صنفی می توانند به راحتی با آن کار کنند در ضمن اپراتوری و تعمیر و نگهداری آسان از مزایای آنها میباشد. دستگاه شیرینگ دستی دارای یک کابین حرارتی میباشد که بسته پس اینکه سلفون به دور بسته دوخت و برش گردید فن حرارتی داخل کابین به کار می افند و نایلون را بدور محصول وکیوم می کند . شیرینگ دستی یا همان شیرینگ پک کابینی از پر فروش ترین دستگاه های بسته بندی به شمار می رود که در اکثر رستوران ها و شیرینی فروشی ها و فسفودی ها جهت بسته بندی مواد غذایی ، بسته بندی غدا  ، بسته بندی جعبه شیرینی قابل استفاده می باشد.

دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک

 

دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک

دستگاه شیرینگ نیمه اتوماتیک دستگاهی با اتوماسیون صنعتی متوسط میباشد. که بیشتر جهت بسته بندی مواد غذایی و یا بسته بندی خشکبار و یا بسته بندی کالاهای صنعتی با تیراژ متوسط کاربرد دارد.معمولا بیش از نیمی از کارخانجات تولیدی کشور از مدل های نیمه اتوماتیک برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند این دستگاه ها دارای جک جلو برنده و نگهدارنده می باشند و در  دستگاه شیرینگ پلی اتیلن کاربرد بیشتری دارند. این دستگاه ها در دو مدل دوگانه سوز(برقی -گازسوز) و برقی تولید میگردند . شیرینگ نیمه اتوماتیک یکی از پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی در کارخانجات تولیدی می باشد . در طراحی این دستگاه سعی شده به قیمت تمام شده توجه خاصی شود و همچنین عملکرد آن برای اپراتور بسیار راحت باشد و در ضمن بتوان به راحتی چند مدل متفاوت از محصولات را با یک دستگاه واحد بسته بندی نمود . دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک از نظر اتماسیون صنعتی در حد متوسط ولی از نظر کاربرد تنوع بالایی را پوشش می دهد.

شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه شیرینگ اتوماتیک

دستگاه شیرینگ اتوماتیک از دستگاه های بسته بندی نهایی است که بصورت فول اتوماتیک در خط تولید قرار می گیرند. بیشترین میزان اتوماسیون صنعتی در آن بکار گرفته شده و برای کارکرد به نیروی انسانی وابسته نیست.این مدل دستگاه ها بسته به چیدمان خطوط تولید طراحی و سفارشی می شوند و با توجه به سرعت و حجم بسته بندی هر بسته در دقیقه و یا ساعت اندازه گیری می گردد. دستگاه تمام اتومات بیشتر مناسب کارخانجات بزرگ و شرکت هایی است که خطوط پیوسه دارند و دپوی محصول در انتهای خط بسته بندی وجود ندارد و مستقیم پس از بسته بندی اولیه و بدون وقفه بسته بندی نهایی می گردد. دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک مناسب تولیدات با ابعاد و اندازه یکسان می باشند و در صورتی که یک یا دو محصول با سرعت بالا بخواهد بسته بندی شود مناسب است و در صورتی که تنوع محصولات بالا است میبایست از مدل های دیگر استفاده نمود . تجهیزات به کار رفته در این ماشین آلات اتوماتیک از نوع سرعت بالا و توان کاری بالا می باشد . این مدل دستگاه های شیرینگ پک تمام اتوماتیک دارای PLC و HMI و درایو های خاص میباشد و از Safty Clutch و حفاظت های خاص در قسمت های مختلف دستگاه استفاده گردیده این مدل دستگاه ها تمامی استاندارد های CE اروپا را دارا میباشد.





:: موضوعات مرتبط: فناوری , ,
:: برچسب‌ها: ریپورتاژ , شیرینگ پک ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اخبار فناوری اطلاعات و آدرس tadbirco.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com